Snö för våren

Tjoho! Äntligen hittat min studentklänning!! :D Har letat hela dagen. Efter mitt och Idas besök på beyond retro igår dog idén om skräddad pencildress, blev helt kär i tanken på en hippie/60-tals tunika/klänning. Provade en där men den var alldelens för liten. Sen har jag spenderat större del av dagen än jag vill erkänna framför datorn för att hitta en bra klänning. Och nu har jag den! Vit, ska färgas mörkt lila. Får se om den är så fin som den verkar, alltid svårt med internet.. Ska ändå kolla Judits o lite annan second hand i stockholm i veckan också. Men det känns bra nu i alla fall :)

Var hos bror min o kollade på Mannen som älskade Yngve också. Superfin va den. Lite annorlunda än jag trott och det märktes att den är baserad på en bok, kändes lite glappig liksom.. Får läsa boken också helt enkelt! Nice å kunna utnyttja brorsans ändlösa filmresurser...
Har haft en liten dam på besök också, vi är barnvakter åt Alice(mina pärons kompisars barn). Sjukt söt unge! Så himla nöjd. Sen har jag massakerat mina jeans i ett försök att rädda dom. Blev trött dock så vi får väl se imorrn om det blir nåt alls eller om det blir sopan...
Åkte ju då hem igår. Underbart att det inte är becksvart fast man kommer hem vid nio. Inte lika underbart att mötas av en decimeter snö! Det har verkligen vart aprilväder senaste veckan. Endera sol, endera snö och regn. Ibland samtidigt. Galet! Men rätt nice också. jag gillar tvära kast, blir mer variation då. Jag tror det här var bra, naturens sätt att påminna en om hur otroligt skönt det är utan snö! Så man uppskattar våren mer.
Idag började dagen, som flera andra, med sol och sen har det vart halvfint och sen regn och hagel. Men imorrn skulle det nog vara fint hela dagen!
Har tänkt på en grej. Det är verkligen april och vårväder nu. Som det "ska" vara. Vintern var också som bilden av vintern. Känns som det bådar gott för sommaren! Kanske har naturen bestämt sig för att ge oss ett år där årstiderna stämmer med vår bild av dem? Inte mig emot. Men blir det den sista? Vem vet dessa dagar...
Tiden stämmer också igen. Har ju vart lite wierd med allt lov. har haft två helger på raken känns det som, men nu tror jag att jag nästan är med på att det är fredag. Känner mig dock inte alls bedrövad över tanken på att jag inte skulle behöva gå till skolan mer. Nånsin. Bara inte komma tillbaka på måndag. helt ok för mig. Det är så här livet ska va. Bara man får ett jobb också... Skulle verkligen vilja få jobb inom vård och omsorg. Tror det skulle passa mig perfekt. Kan verkligen se mig själv på älderboende, i hemtjänsten eller på gruppboende. Jag vill jobba med människor. Känna att man gör nån nytta för någon. Hoppas man får komma på intervju.. Ida var ju där idag! Gick bra sa hon. Hoppashoppas.. Sen ska hon till OnOff igen imorrn, spännande!
Slits mellan önskan efter möbler, tekannor, studentklänningar och skor och en känsla av meningslöshet och likgiltighet inför detsamma. TV-apparater och datorer fyller bara våra liv med tomhet, bilar och pengar ger falsk lycka. Vi lever så konstiga liv. Men det är samhället man är uppfostrad i och det är en del av mig, så jag accepterar. Men en del av mig vill bara springa långt, långt härifrån. Till Tuiiavii. Till Samoa.

Kommentarer
Postat av: Tilda

Läste färdigt boken i natt. läs den

2010-04-24 @ 14:24:30
URL: http://myspace.com/torevolution

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0