Vårlycka och drömmar

Alltså, jag är så glaaad! Det är en otroligt vacker dag, kan sitta i solen i bara linne och solen värmer. Fjärilar dansar runt och det finns både snödroppar, krokusar och videkissar!!(Nog för att det fanns krokusar i sthlm å snödroppar i nyköping redan förra helgen, men ändå!). Det är påsk, det är lov och det är snart Berlin. Jag har läst ut en fin fin bok på ett dygn och den var fyll av glädje och lycka och inspiration. Allt är så himla bra och det känns som om ingenting kan förstöra det. Inget kan tynga ner mig. Jag har bara energi och glädje. Jag älskar verkligen våren.
Färgade håret imorse så nu är det rööött igen, lagom till Deutschland. ÅÅååå caféer, klubbar o affärer...
Sen har jag fixat med väskor o onlinebokningar, fikat o snart blir det påskmiddag.

Har känts så sjukt sen jag fick studentmössan, att vi verkligen ska sluta. Inte för att jag vill vara kvar ett år till, men det är så overkligt. Det känns inte som jag ska börja där igen till hösten, men det som känns konstigt är att man ALDRIG mer ska tillbaka. Men jag minns att jag kände det samma i nian. Nu ska man leva. I 13 år har man haft skolan där och vetat exakt vad man ska göra de kommande 10, 5, 3 åren. Nästa höst. Men nu. Nu vet man ingenting. Har känts skrämmande, men nu, efter boken, våren, allt, tror jag det mest känns bra. Nu har man verkligen full kontroll. Nu kan man dra jorden runt. Nu kan man göra vad man vill. Och det finns tid. Det finns alltid tid. Det har jag lärt mig av Tuiiavi.
Jag har tre drömmar.
1. Se världen. Dra. Bara sticka iväg. Ha en säkerhetsbudget men i övrigt backpacka jordenrunt och tjäna pengar på musik eller ströjobb. Gå dit näsan pekar eller själen önskar. När man vill, hur man vill. Bara vara.
2. Ha ett stort, ljust hus med många fönster och plats för barn och en studio. En stor trädgård med stort grönsaksland och ett växthus, kanske några höns. Så självförsörjande som möjligt. På landet, nära naturen, men ändå nära staden och pulsen.
3. Göra skillnad. Ska man jobba med något ska det vara givande. För en själv och andra. Jag vill göra något bra med mitt liv och hjälpa andra. Göra avtryck. Betyda nånting.
Detta är allt jag vill.
För höga krav? För stora önskningar?
Aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0