ledig

Äntligen ledig efter jobb hela helgen. Det är galet hur mycket tröttare man blir av att jobba fyra dar än gå i skolan fem. Dagens vuxna insikt. Har varit mer än vanligt också och jag har sovit alldelens för lite. I fredags var vi nere på stan för festdagarna, Fibes Oh Fibes spelade. Det var fint väder och man måste ju passa på när det händer nåt! Det var skitmysigt, fast ida var trött och ville inte men jag tvingade henne :p Hade sett fram emot det hela dan och det var supermysigt. Såg tre gaypar och en fett gay brud också! I Nyköping liksom. Va lite kul ;) Men idag och i söndags var jag verkligen helt jäkla slut eftersom jag aldrig sov ikapp sen, gick ju upp sex dan efter. Men idag slutade jag ett och imorrn är jag ledig. Tjoho! Fast det är ju faktiskt min sista vecka med schema nu. Helt sjukt. Har jobbat i åtta veckor. Känns helt overkligt.
Och  bara en månad tills vi åker till Disneyland också. Tyckte det var nyss den där vulkanen fick utbrott så vi inte kunde åka.

I lördags åkte vi ut till Tystberga och käkade god mat med madeleine, cicci och ingrid. Pratade massor, om framtid,utbildning, tatueringsmotiv och min kära jobbkollega som sa sig vara nazist(stackarn..). 
Mycket trevligt. Fick med oss lite matlådor också, haha.

Idag har vart mysigt. Jag och Ida åkte ner på stan och bokade tatueringstid! Så den 17 smäller det för mig och den 18 för Ida. Fast hon jobbar när jag ska göra så jag får gå själv!! hjälp. Sen åkte vi och köpte gardiner, måste få det lite fint till inflyttningsfesten på söndag. Ska bli mysigt att ses alla igen. Kollade på guldhamster också, haha. Funderar seriöst på det. Ida är astaggad men jag är lite kritiskt, som vanlgit. Vet inte om jag pallar ännu en syssla och utgift. Men vi får se.

Sen åkte vi till tystberga och chillade o snackade skit. Jag fick lite kläder av idas mamma, en skjorta och idas gamla jacka, haha. Men den va jättefin! Älskar den.
Sökte två kurser också. Feminism i teori och praktik och Psykologi A. Vill ju inte plugga egentligen men får man inget jobb så kan man ju få lite studiebidrag i alla fall... Kommer ju antagligen få vicka på Opalen men det vet man ju inte hur mycket det blir, och vikariepoolen tog tydligen inte emot fler sökande nu. Och arbetsförmedlingen erbjuder ungefär 70 jobb i Nyköping varav tre är sökbara för mig. Har ju Disneyland och kören och kanske kan ta lite kortis med Ingrid och så, men ändå..

Nu ska jag snart sova iaf, är fortfarande läskigt trött.. Imorrn ska jag softa!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0