Jag dansar ofta nykter

Så va helgen snart över, igen. Snart är det lov!! Helt galet ju... Men vintern ger sig inte, himla bajs. Är så sjukt trött på det nu alltså. Jag vill ha VÅR!!
Har haft supermysig helg iaf. Hade potential att bli suparhelg, men det var skönt att det inte blev det. Eftersom jag varit sjuk, och jag är förståndig, blev det inte mycket sprit. Men det var bra. Det påminde mig om hur man har kul utan alkohol. Något jag faktiskt aldrig trott jag skulle glömma förut kunde jag inte förstå människorna som måste ha alkohol för att ha kul, och nu är jag rädd att jag håller på att bli en. Det var en bra väckarklocka. Och jag hade kul.
Jag började duktigt i fredags med att rensa mitt skåp(halva iaf..), hitta min religionsbok och skrämma livet ur Åsa när jag lämnade tillbaks den. Fick SvB infon jag missat, känns som de nog kommer gå rätt bra.. Jag inbillar mig att i alla fall att det kommer bli lätt. Orkar inte va stressad.
Fick världens bajsigaste uppgift på SvC(värre än den förra..) men efter så gick jag, Sara å Matilda till Ica. Fast först köpte Sara böcker :) Handlade diverse förnödenheter till kvällen, väntade på Annie och åkte sen till Vurma på BirgerJarlsgatan. Hade ingen aning om att det fanns där! Va sjukt fint dock. God mat och fina vänner. Hur mysigt som helst. Jag blev så glad. Och vi fick klubbor :)
Sen skulle vi åka till Tildur. Katta undrade om vi kunde vänta på henne i Slussen. Sara å Annie tyckte då vi skulle åka lite mer tunnelbana för att sedan åka tillbaka, så vi slapp frysa. Vid Hornstull tyckte jag vi skulle vända. Men nej. Sara ville till Liljeholmen. Sen blev det midsommarkransen. Där var det 7 min tills nästa tåg tillbaka xD Katta fick vänta på oss. Men det var kul! Haha. Sånger och pipa och jag var otroligt glad och flummig och levande.
När vi väl kommit fram till Tilda genom kylan och snön fick vi fantastiskt gröna välkomstdrinkar. Sen åts det bröstmuffins, snoppar med dipp, snoppchoklad, hallongrottor, diverse speciellt formade grissini och en praktfull snopptårta som sussi o hanni fixat. Det var otroligt fint. Flasksnurr, sexprat och lite halvinvigning av min pipa hanns också med :) Jag längtar till våren när man kan va ute å röka! Fast de e väl bra iofs att man fryser för mycket för att göra det..
När vi väl gick o la oss, typ halv 2?, skulle Katta, Matilda å Sussi nödvändigt ligga å prata. Och skratta. HÖGT! Haha. Jag va så sjukt trött o ville verkligen bara sova. Sen när dom väl blev tysta och sov, så var det annat som lät. Ärligt talat Sussi, du snarkar lika högt som min farsa! xD Så vid 4 tog jag min gigantiska kudde och 2 jackor o la mig på köksgolvet. Där låg jag till 10. Då ringde min telefon och sa att det var dags å gå upp. Mådde pissigt vill jag lova.. Var rädd att jag hade blivit sjuk igen. 
Men när jag väl tagit mig hem till Orminge och dött i sängen en stund kändes det bättre. Då började nästa problem. Tågen. SJs hemsida proklamerad: STANNA HEMMA! Kaos med typ alla tåg pga snön. Tjoho! Det gick iaf ett vanligt tåg som det inte stog några förseningar på så jag satsade på det. Pallade inte va kvar själv i stockholm. TRÅKIGT!! O jag va ju så inställd på att åka hem liksom. Annars hade jag ju gått upp helt i onödan! Men bussen, tåget o bussen till våla gick alla som de skulle, så jag va hemma vid tre :)
Bussen gav som vanligt energi och kreativitet. Det är något magiskt med den. Så jag kanaliserade energin och började med NuKon. Dissikerade min porslinsdocka. Fett kul! Tänkte först stoppa ner delarna i olika burkar o så, men det funkade inte så jag stoppade allt i samma. Fascinerande att se hur den var uppbyggd. Kul att ha sönder :) Idag gick jag ut i garaget o slog sönder huvudet. Sjukt befriande! Rekomenderas starkt. Hur som helst. Åkte till Jossa på kvällen. Fick skjuts av far min, han vågade inte låta mig åka själv i snöstormen :p Det var mysigt att träffa alla, å jag hade sitkul! Körde lite karaoke, fast de va typ bara jag å Jossa som sjöng. Sen kom Natta å vi dansade. Eller, försökte. Musiken va inte topp direkt.. Det var mini maffian av 93or som skötte den saken..En liten 93 oroade sig för om min pappa, som skulle hämta, VISSTE att jag hade DRUCKIT! Hahaha. Så fint. Jag vet inte om det bästa var att han trodde min pappa skulle bry sig eller att han trodde jag hade druckit.
Sen när vi skulle hem skulle vi skjutsa natta ut till stira vägen. Väntade å väntade på hennes pappa. Som visade sig stå vid andra infarten. Hade stått där typ en kvart, bra där! x)
Idag är det fint. Men inomrrn är det skola. Ska göra klart NuKon nu iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0