Lov

Det blev inte ett helt dygn och ingen sprit. Magkatarr tydligen. Jäkla bajs.
Men kul hade vi. Och det blev nästan 21 timmar ;)
Och BERLIN! Bokade igår. Jag, Ida, Matilda, Tilda, Therese, Joppe o Robin. Så sjukt roligt. Äntligen gör vi nåt!
Skulle boka på hålet i skolan men det funkade inte med mitt kort så vi fick vänta. När vi äntligen slutat, handlat o kommit hem kunde jag boka. Så otroligt glad, sjukt peppad! Så underbar känsla när jag tryckte på betala. No return now! Unga, dumma och fattiga som vi är tog vi ingen reseförsäkring heller. Får se om vi får ångra det, hehe.

Försökte inse att det är lov också. Lyckades inte riktigt. Känns fortfarande inte så.

Så till den där katarren då. När vi skulle käka igår började jag få ont i magen igen. Försökte ignorera det, var så jäkla god mat! Perfekt klyftpotatis och gudomlig guacamole. Men det gick inte över. Kändes lika som när jag var sjuk förra veckan fat utan febern. Ida ringde sin mor och jag fick diagnosen magkatarr. Tjoho! Känns ju sådär... Bara å börja behandla. Ingen alkohol eller cigg tills de e klart. Bajs också.

Sussi kom förbi iaf när jag låg och hade kramp. Men efter ett tag började det faktiskt kännas bättre. Så blev det Rocks ändå. Inte riktigt min typ av place dock. Kunde knappt höra vad man tänkte o jag hade inte särskild lust att dansa, både magen o musiken hindrade mig lite. Jag vet inte hur man dansar till rock. Så jag i Ida satt mest å försökte prata. Jag drack två, ändå goda, alkoholfria drinkar. Billiga var dom också! Det är ekonomiskt att inte dricka. Men det var mest Tilda å Katta som hade kul. Nerkissade och nerspydda toaletter drog ner upplevelsen lite också. Lite annat klientel på rocks fredagar än Baba sonics onsdagar kan man säga.
Men jag hade ju älskling<3

Sussi fick lite lyckopiller iaf. Hela Crash diet var tydligen där och en la handen på hennes höft. Sen såg hon drogad ut, haha.

Promenaden till slussen, McDonalds och bussen hem var riktigt trevligt. Sen satt vi i köket och åt kakor, drack te och saft. Väldigt mysigt. Sussi somnade bums men vi andra va uppe till 5 iaf. Hade ambitionen att se på film men, ja.. När man har vart uppe 20-23 timmar så går det som det går ;)

Idag vaknade vi 12.30. Har degat hela dan. Så jäkla skönt!!
Ska spela lite dragspel med Matilda också.


Tidigare i veckan då. Var ensam i tisdags också, så jäkla arg på SJ! Det är helt sjukt egentligen att man kan bli så isolerad. Men jag klarade mig ändå. Fick äta bönor IGEN! Det är alltså bra. I måndags passade jag på att käka ostgratinerade blackeyed peas. Så jäkla gott. Tomatsås med Kikärtor blev det denna dag.

Morgonen var inte så kul. Gick pissigt på SvB, skrev typ 300 ord för långt. Blev på skitdåligt humör å va de hela eftermiddagen. Men sen var det kul på skapande och vackert väder. Eftersom det inte var rep kom jag hem tidigt, så jäkla skönt! På bussen hem var jag så himla glad. Svängde rejält alltså :)

I onsdags kom äntligen älskling till Stockholm, om än inte i tid till skolan... Tur, jag var lite orolig för att hon inte skulle hinna komma till no tears for queers, men då va de lugnt :) Mysigt å äntligen träffas<3

Så i torsdags var vi på No tears for queers. hade med matlåda till skolan å käkade efter livenight repet, sen drog vi direkt till Kulturhuset. Den var ritkigt bra, var lite skeptisk till hur de skulle lyckas göra om boken till teater, men det var skickligt gjort. Inte riktigt lika träffande som boken kanske, men som i film är det ju svårt att få med allt. Ändå väldigt sevärd och jag är glad att vi gick. Om inte annat var det mysigt att komma ut på teater tillsammans.


Kommentarer
Postat av: matildaaaaa

wohooo! längtar. vi borde kolla var vi ska bo typ när lovet är slut. jag taggar!

2010-03-01 @ 10:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0