Puh

Så. Nu har jag delat ut 16 jobbansökningar. 10 till på stan och 7 på arbetsförmedlingen kvar.
Står i kö på 2 lägenheter och skickade brev till hyresföreningar för 2 veckor sen.
Bara å vänta nu eller?

Är så fruktansvärt trött. Känns som jag håller på att bli förkyld och har knappt hunnit haft helg :(
Fick världens finaste presenter av älskling i fredags iaf: en tamagotchi(music version ;p), "Lycka är en egen druga, hen är både man och fruga"-broderi(<3<3<3) och Taking Woodstock-the book! :D Du är BÄST<3<3

Idag är det alla hjärtans dag också, fast vi har inte direkt gjort något speciellt. Varje dag med Ida är mitt hjärtas dag<3

Det var ju ett tag sedan det kom något utförligare inlägg. Har inte blivit tid.
Dan innan min stora dag gjorde jag väl inget jätte speciellt.. Skolkade engelskan för vi åkte från våla :p Det var vackert väder-jag blev alltså en lyckoboll. Träffade Emilia en snabbis i Uppsala också.
Sen hade jag typ bästaste födelsedagen tack vare min älskade<3 Skolkade, igen.. Men det var ju faktiskt min födelsedag! Skulle ändå bara kolla på film, hehe. Fick en liten sång i fiket också, och en gram från nån okänd av manligt kön. Det skulle ju ha vart rep med Hoffsten gänget men gitarristen kunde inte så det blev inställt. Så jäkla skönt! Allt blev bara så mycket lättare liksom. Kunde ägna hela dan åt mys :) Hade tänkt äta ute och så  också men både jag och, särskilt, Ida började må dåligt efter bion så vi åkte hem. Hade mysigt ändå.

Vi hade tänkt gå på muggen på Onsdagen istället, men vi var tvugna att sitta å jobba Svenska C efter skolan(hade världens ångest.. Usch. Men när vi åkt från skolan släppte jag det och var glad istället. Orkade inte oroa mig) så vi orkade inte, å jag ville träna. Sen blev de fäst på Bondeeeen! Mys fäst och underbara underbara Hägerstens botaniska spelade fantastiska sånger och var så fina. Det var drinkar och lite dans och mycket prat och McDonalds paj. Väldigt mysig kväll.

På torsdagen började jag som tur var inte förrns 15.40 med live night rep så jag kunde chilla. Åkte dit lite tidigare ändå för Ida hade datakunskap, men jag vaknade ändå hyffsat tidigt. Va inte så trött som man skulle kunna tro.
När vi slutat drog vi direkt till Uppsala för Louise Hoffsten med mamma o hennes kompis Malin. Käkade på HiJazz, mycket trevligt. Inne på Katalin träffade vi våra mitt-emot-grannar och grannar från andra sidan kvarteret! Vad är oddsen? Dom hade möblerat om också så man såg inte så mycket, men vi lyckades få hyffsade platser ändå. Bra konsert, fast jag va sjukt trött. Mor min passade på å dricka för jag hade lovat att köra så hon blev ganska rolig, haha. Min mamma är så söt<3 Riktigt mysig kväll och nice konsert blev det iaf :) Köra hem däremot va ingen höjdare direkt. Va sjukt trött, höll på att köra på en hare vilket skrämde skiten ur mig och hos Malin höll jag på att braka in i deras grind å fast i snön. Usch. Men vi överlevde ju iaf! x) Somnade väl runt halv ett, helt slut...

Fredag morron var det bara å pallra sig upp tidigt. Inte så tidigt som vi egentligen hade behövt dock. Ida sket i ensemblen för vi va så jäkla trötta. Efter bajsig SvC(ännu än snorjobbig uppgift. Jäkla skit!) åkte vi till Tystberga. Jag fick som sagt presenter :)

Igår var det söka jobb som gällde. Efter att ha skrivit ansökningarna och lyckat skriva ut alla dom och CVn(slut på bläck i skrivaren, panik! Som tur va kunde idas farbror skriva ut. Bra med släkt som bor nära!) tog jag City gross, Karlsson, Ica kvantum, Coop forum, Ica supermarket och Hemköp med storm. Haha. Inga chefer där såklart eftersom det var lördag.. Men jag får ringa å följa upp sen! Träffade Therese på stan också, käkade på SubWich(total rip off på SubWay så klart), snackade massa skit å kollade in deras nya lägenhet :) Sen insåg vi att Nyköping INTE är Stockholm. Där stänger affärerna 4 på lördagar, haha. Men det var nästan skönt, va sjukt trött. På kvällen blev det melodifestivalen och jag å Ida gjorde chokladmousse/citronfromage med hallon o mandarin :)

Idag var vi hos Idas mormor och morfar o fikade. Kusinen Johan var där också så han fick skjuts med oss till stan. Han hängde med Ida o jag sökte jobb ;) Hämtade ett sideboard som Medeleines jobbarkompis ville bli av med också. Kanske passar i lägenheten. Sen sökte jag jobb i typ alla klädaffärer i hela Nyköping.. Ska som sagt söka resten sen, på lovet kanske. Galet egentligen.

Åkte runt i Brandkärr också. Madeleine lyckades övertyga Ida om att HELA brandkärr kanske inte är SÅ illa. Så vi åkte runt för å se dom lite "bättre" områdena. Står i kö på en lägenhet där nu^^ De va mysigt å åka runt. Tog långa vägen hem. Åka bil. Mysa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0