Nästan-födelsedag

Idag var en sån där dag. Solen skiner från en otroligt blå himmel och man kan göra vad som helst. Vaknade av mig själv och såg att det var vackert väder och blev så himla glad. Älskar att vakna glad. (hade innan haft något mardrömsliknande som jag vaknade av dock.. udda. Drömmer aldrig mardrömmar annars..)snoozade lite, ida gick upp på toa, somnade om, vaknade igen. Gick upp tio i nio. Bara så där. Va inte trött. Allt är bara så himla bra. Tack vare lite sol. Det är konstigt.
Igår var det min låtsasfödelsedag! Det var jätte mysigt. Väcktes 9-9.30 av att alla kom in å sjöng(fast jag vaknade faktiskt lite tidigare egentligen ;) ). Fick chokladmousse med persikor och massa fina presenter:
Film:
Taking woodstock(JAAAAA! :D)
This is England(av syster)
Milk
Böcker:
Den vite mannen-papalagi
Slumpen är ingen tillfällighet
CD:
Duetts-ane brun
Annat:
Plånbok(i hampa, eko)
Necessär(återvunnen)
Boss parfym
Ljus(av bror)
Pengar(av morfar)
Jag är så bortskämd! Blev väldans väldans glad :)

Sen blev det traditionellt överdådigt fika vid 2 med lilla skruttmorfar å familjen.
Bullar, kokostoppar som jag å Ida bakade på förmiddagen, hallongrottor, snickerskakor, choklad cookies och choklad"tårta" med chokladtryffel, pinjenötter, hallonsås o grädde. MMMMMMMM!!!
Detta, plus diverse slumpmässiga upptäckter, gjorde mig galen, haha. Sockerkick o insikter gjorde mig hög på livet och jag hade sjukt mycket överskottsenergi o kreativa ideer. Tror jag skrämde Ida lite x) Sprang ut o sprang runt huset, hoppade omkring, berättade om allt konstigt jag vill göra...blev kreativ och galen! Haha. Btw så har jag kommit på att jag nog vill gå någon konstutbildning i framtiden. De ni!
Sen mitt i mitt anfall berättade Ida att hennes mamma sett att det fanns jobb hos parkförvaltningen i Nyköping. Fett nice! Så sen satt jag där o kollade runt. Det finns faktiskt en del jobb. Men det blir ändå worktour på lördag..
Sen blev det god middag, melodifestivalen(ganska lame..som vanligt. Men kul ändå. Sämst programledare! Så tråkiga.. Jag diggade Jenny Silvers as wierda grej o rockbandet som bara hade ett enda långt intro på 3 minuter xD Salem va väl också hyffsad.. Jag ska fan skriva en låt till melodifestivalen alltså! Så sämstiga som dom är, Jessica Anderssons låt kunde vem som helst ha skrivit. Jag lovar.), fast vi såg inte hela utan vid 21 såg vi Taking Woodstock. Den är ju bara så himla bra! Kärlek<3
Just de, jag köpte en Witch tidning innan maten också! Haha! Köpte den till mig själv i present, har inte köpt nån sen typ.. 7an. Fattar inte att dom fortfarande finns! Mins magin. Älskade dom. Haha. Fick en trisslott av pappa också :)
Sen gifte sig Ullets bror också! Grattis grattis till brudparet :)  Nu e de bara Ullet kvar å hon är ju förlovad :p
Nu är klockan 16.48 och det är inte helt mörkt än, det är fortfarande rosa o vackert i väst. Jag älskar det. När vi var på promenad i dag lös solen så varmt, det kändes som vår om man blundade, sen såg man all snö. Men det är på väg, jag känner det!!
Nu ska jag skölja ur hennan, håller på å färgar det rödare igen. Får se hur det blir, spännande.. :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0