Events

Happ. Då ska det bloggas igen då...
Ska till Ida igen i helgen, funderar på att klippa mig då. Mitt hr har inte träffat en frisör på fler år en jag vill skriva offentligt, dock har ju mor min gjort grovjobbet med att håla det hyffsat :p Men det är dags. Vill ju färga också(färga om efter den 25, blev ju alldelens för mörkt! Det måste ha vart fel i kartongen för det stog LJUSbrun... Men nu har jag vant mig. E helt ok, inte vad jag tänkt mig bara..), men jag vet inte om jag ska lägga pengar på det hos frisören.
Har ju inte skrivit om sist jag var hos henne! Lite över en vecka sen.. Helt sjukt, de va ju nyss!!
Iaf. Lördagen den 26 åkte jag ner å käkade massa mat med hennes släkt. Typ. Lekte lite lekar, spelade spel(med andra ord, funny bunny mm). De va trevlans :) Den 27 gjorde vi väl inte så mycket. Softade mest. Bakade, såg harry potter.. Typ :p
28e åkte jag å Ida med Maria å Ingrid till Heron å kollade på Avatar. Den var helt fantastisk. Jag ville aldrig att den skulle ta slut!!! Jag vill vara Na´vi. Jag vill också vara blå o leva på Pandora! Så sjukt vackert. Bra fantasi har dom. Det märktes knappt att filmen va 2 1/2 timme lång. Ville bara vara kvar i den världen. När vi kom ut kändes "den riktiga världen" helt overklig...
Men jag återvände sakta men säkert.
29 åkte vi in till Nyköping å handlade lite. För mig blev det underkläder, dagbok, kalender och... Pipa! Äntligen :D den e fett cool... Ett litet misstag gjorde jag dock. Jag glömde köpa tobak! haha! Så jäkla klantigt. Men men :p Fixar de i Stockholm.
Detta var även en väldigt vacker dag! Jag tog en solig promenad i kylan medans Ida åt frulle. Så vackert. En av de få riktigt fin dagarna det här lovet. Annars är det ju bara snösnösnö! Det slutar ju ALDRIG. Dagarna då det inte har snöat är lätträknade. Först blev man ju överlycklig, härligt med riktig vinter! KAn inte minnas sist det var så här mycket snö så här länge. Men nu börjar man tröttna.. Illa då det bara är januari. Om det fortsätter så här lär det ju ligga kvar till Maj.... Men jag är trött på det!! Om det var vackert, som idag, och lite mindre kallt skulle jag inte klaga. Men det snöar ju hela tiden så det är ju alltid molnigt! Oftast större delen av dan iaf.. Men nu ska jag sluta klaga.
Den 30 var faktiskt också en riktigt fin dag till att börja med, vi fick skjuts till Nyköping o medan vi väntade på tåget köpte vi tatueringstidningar å matsäck, och på pressbyrån träffade vi Cicci! Fett kul. Så vi åkte tillsammans till Uppsala, där det så klart var grått å trist...
När vi kom hem käkade vi o sen drog vi å köpte godis och satt hemma hos Erik(som dragit till Umeå för att fira nyår med Nicklas) och kollade på Tv och Flickan som lekte med elden(han har gratis hyrfilm i TVn min bror :p). Det var väldigt mysigt<3

Igår var det också hyffsat fint. Jag åkte till Toften med mor och far å kollade isen. Promenerade och åt clementin, som när man var liten. Annars gjorde jag inte så väldans mycket. Städade lite, satt vid datorn o tvn o läste. Läste ut No Tears for Queers i lördags och nu har jag snart läst ut Marilyn Manson boken :p Håller också på att läsa Att välja glädje som jag fick av Anja i julklapp. Jag tror den kan vara till stor nytta för mig.
Jag fixade dock mitt Visa kort och köpte skor igår! Nu får man några vuxenpoäng till då med "riktigt" kort, hehe. Smidigt å kunna köpa saker själv på internet iaf å slippa be mor eller far om hjälp. Skorna blev mitt första köp. Hittade en sida på internet som hade rea på ett par skor jag ville ha redan förra året!! Men då hittade jag mina gröna istället. Dom är sååå fina å jag va så glad när jag köpt dom, haha. Eko så klart, i hampa. 349 spänn istället för 699 :D Nu ska jag bara skaffa nya jeans o kanske lite nya tröjor..
I lördags åkte älsk hem :( Sen kom Malin o Oskar med ungar i släptåg och tog upp resten av dan. Helt ok ändå. Det var ganska mysigt, hade ju inte direkt nåt viktigare för mig. Lekte med ungarna hela eftermiddagen. Fick bra träning! Har faktiskt lite träningsvärk från det och från igår, jag o mamma hoppade runt på isen och jag hade springtävling med pappa, vilket känns i mina lår x) Helt sjukt va otränad man är! Men nu är jag faktiskt ganska peppad. Ska önska mig Friskis eller nåt tror jag. Idag var jag taggad iaf o gick 2 promenader, men det hade egentligen mer med att det var så vackert väder att göra. Ville njuta av solen. Så fint verkligen. Men när det är soligt å fint blir jag peppad å träna också. Jag blir pigg och vill göra saker. Hoppas det blir mer fina dagar så jag får ändan ur vagnen. Men jag har en känsla av att jag ändå kommer ta tag i saken. Faktiskt.
Har tagit tag i saker hela dagen faktiskt. Det känns bra. Skrivit massor. Har hunnit läsa också. Och som sagt njutit av vädret och den vackra världen. Nu ska jag bara duscha också :p
Nyårsdan då. Första januari. Första dagen på året. Den var bara väldigt slapp och delvis fylld av den välbekanta hoppfulla känslan som kommer med årets första dag. Då har det ännu inte blivit nersolkat, alla möjligheter ligger fortfarande framför en. Man kan känna att Nu! Nu ska det hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0