New year.

Ok. Jag överdrev. Nyår blev väldigt fint och mysigt ändå.
Jag piffade till mig, vi lagade god mat(qourn, strips å bea :p), drack ur fina glas och hade levande ljus.
Sen kollade vi på tv å runt nio drog jag ändå till Linnea å Jossa en sväng. Där var det galet folk, mer eller mindre alkoholpåverkade, över och underåriga, föräldrar o barn. Mysigt kaos :) Vi spelade guitarhero, snackade, spelade biljard(jag tittade på efter ett ftalt misslyckat försök..hehe) och sjöng för onyktra föräldrar med tårar i ögonen. Väldigt mysigt. Hade varit kul om vi båda kunnat vara där hela tiden o vart där på tolvslaget, men det blev mysigt hemma också. Kollade på tv, åt knäck, mintkyssar o drack cider som mamma köpt på min begäran eftersom vi skulle ha hemma hos linne o jossa, haha. Vid tolv kollade vi på fyrverkerier, skålade å pussades :)
Fick bra nyårskänsla ändå.
Det blev väldigt mysigt.
Men nästa år, då vet ni vad som gäller tjejer! Parteeeey!

 

Året 2009!


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Söp mig redlös(nyår), fyllde 18 :) gick på krogen, flyttade ihop med någon<3, flyttade till Orminge, spelade i en musikal, tattuerade mig, röstade i EU-valet, förhoppningslovade mig, var i Skåne(hade iofs kör igenom o vart i malmö en gång, men det räknas inte), va på hultan, tog körkort, gick halvnaken genom stockholm(PRIDE), började trean, nollade ettor, åkte på kryssning utan föräldrar, köpte dryck med högalkoholhalt lagligt!(färjan), såg Pink live, va på roadtrip till GBG


2.Höll du några av dina nyårslöften?
Ja..eller, jag minns inte riktigt va de va! Haha. Men jag tror det var samma som året innan, så Ja :)

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
nope, lite väl tidigt för det kanske?

4.Dog någon som stod dig nära?

nej, tack o lov.

5.Vilka länder besökte du?

Suecia!! Haha. Va iofs i Åbo i ca 45 min. Men de räknas väl inte om man inte går av båten?


6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Pengar o mer skoj med vänner!

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
11 Juni<3

8. Vad var din största framgång 2009?
Att jag växte upp, tog mig igenom höstterminen och tog körkort!

9. Största misstaget?
Att jag inte sjöng med Anna i februari(fast jag hade ändå inte vågat... men ändå!)


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Fick spricka i armen när vi var i Säfsen, brände sönder mitt ansikte i skåne och var galet sjuk(svininfluensan?) efter Hultsfred...


11. Bästa köpet?
Min vita klänning med gröna rosor o mina kängor.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Bio, fika, fäst o tåg.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

När jag klarade körkortet, när älskling skickade blommor till mig, blandskivan jag fick i juklapp<3 o The Gossip på Hultan


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?

Aratatatataataatatatataaa! Vet inte va den heter :p

Ane Brun-Rubber and soul.


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Totalt var det nog ganska normalt, men hösten var jävligt tung. Ovanligt tung.


16. Vad önskar du att du gjort mer?

Lekt med mina vänner, tränat..


17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Deppat. Men ibland är det som det är.

18. Hur tillbringade du julen?

I Våla med familjen, som vanligt :)

19.Blev du kär i år?
Lite kändis kär kanske.. ;)


20. Hur många one night stands?

HAHA! Inga.


21. Favoritprogram på TV?

Oj. Nu i höst fick vi ju många kanaler men innan dess hade vi ju bara 1, 2, 4 och det var ju majoriteten av året så jag måste väl utgå från det som var värt att titta på längst tid. Då blir det nog halv åtta hos mig! Haha x) Men vi såg ju Sugar Rush å L-word på datorn också,  det är ju TV program, så i  så fall dom :)

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej, jag hatar faktiskt ingen. Däremot har jag börjat ogilla vissa människor mer..


23. Bästa boken du läste i år?
Shantaram, No tears for queers, A million little pieces.


24. Största musikaliska upptäckten?

Ane Brun o Motoboy!


25. Något du önskade dig och fick?

Woodstockdokumentären, Motoboys skiva, Japaneesecherryblossom grejer från bodyshop å massa mer.


26. Något du önskade dig men inte fick?

Taking Woodstock, Ane Brun skiva o träningskort.


27. Årets bästa film?
AVATAR!!! Och taking woodstock.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

Jag var i skolan, mailade Greenpeace o ville bli medlem, kollade om jag kunde ge blod, gick med i donatorsregistret o annat man får när man fyllt 18. Eftersom det var måndag o nästan inga fyllt 18 var det ingen som ville göra något o inget var öppet. Så jag å älsk drig till slussen, jag köpte mina första cigg å sen satt vi på Muggen tills det stängde runt 23. Super mysigt va de<3<3 Köpte även en cider. Haha.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Mer sinnesfrid o lycka, som 2008. Mer skolmotivation skulle inte vart fel heller.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?

Först lite fjortis(för att vara jag) å kvinnlig, sen konstig, sen snygg ;)


31. Vad fick dig att må bra?
Ida Larsson, vänner, fäst och sol.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Anna Ternheim så klart. Å Mariette(men säg inget till Ida! ;P)


Kommentarer
Postat av: matildaaaa

din klänning var definitivt bästa köpet! du borde ha på dig den typ...alltid? o ja, du var rätt nöjd när du sett Gossip ;)

2010-01-04 @ 18:49:29
Postat av: igen

jag ska se avatar imorn. fast jag tror inte att det är min kopp te. fast jag hoppas den är bra

2010-01-04 @ 18:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0