Glad

Vaknade glad imorse. Har varit ovanligt glad hela veckan.
Visst har saker varit tråkiga, känts värdelösa osv., men jag har ändå känt mig väl till mods. Glad.
Vet inte om det kanske har att göra med dom sköna morgnarna och sömnen? Samt kanske bristen(för tillfället) på höga prestationskrav och måsten.


Det kan också vara våren. För det är vår. I mig.
Jag vet att våren snart är här, hela jag har förtröstan för min kropp känner att snart.
Det är något i ljuset.
Det ligger i luften.
Det är något i hur fåglarna sjunger, mer och högre än förut.
Idag såg jag himlen, den var blå och molnen var vita
och om man bara tittade upp kunde det ha varit sommar.
Allt var väldigt vackert
och det kändes att snart.
Ljuset är på väg
och luften är mildare.
Det är vår i mig redan
och snart är det vår överallt.
Det var en torsdag. Ida var fortfarande hemma, men mådde bättre.
Inget rafflande hände. Det blev en A capella grupp till Live night genom byteshandel,
får se om den håller.
Jag var ganska glad men trött och väldigt hungrig när jag kom hem.
Kvällen blev som vanligt. Efter god mat: tv, dator, packa, diska.
Sånt där.
Kände inte riktigt för att åka hem i fredags, men inte för att va kvar i Sthlm eller åka till Ida heller.
Konstig känsla.
Men när jag väl satt på tåget kändes det väldigt bra. Tåg och buss gav upphov till väldigt många kreativa och filosofiska tankar, som det brukar. Det är något speciellt med att resa, särskilt tillbaka.
Jag kände mig som en konstnär och fick idéer. Nutida konst inspirerade mig, konstnärerna, diskussionerna vi hade om verken. Jag kände mig som en författare också och jag skrev i mitt huvud om människorna.
Konstnär, författare, poet, musiker och livsnjutare.
Kan jag vara mer än jag är? Jag vill vara allt, och jag är allt.
Vi är mer än vi tror
och vi kan vara mer ändå.
Det var ganska skönt o mysigt att komma hem ändå.
Mamma hade köpt choklad och naturgodis.

Kommentarer
Postat av: matilda

det är en väldigt bra tid just nu. vi borde verkligen ta vara på det. nästa helg ska vi ha en rolig helg!

2010-01-24 @ 15:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0