School

Happ. Så var första dagen slut. Början på slutet. Men allt känns mest värdelöst, jag är jätte neg. o jag vill inte vara här. Har försökt att uppbåda lite entusiasm inför den nya terminen med saker som "Det är sista terminen, nu ska vi ha kul! Det kommer bli så kul med så mycket musik!" Likväl skrek hela min kropp NEEEJ när jag vaknade imorse. Kändes inte alls spännande eller roligt. Det enda positiva är att träffa människor igen. Dom har jag saknat. Men lektionerna var tråkiga och jag orkar inte. Jag trodde jag var färdig med det här! Jag trodde helt ärligt ett tag att jag aldrig mer skulle tillbaks, och det kändes bra. Det känns som jag växt ur det här stället. Det kväver mig. Jag behöver få börja mitt liv NU! Jag vill inte gå i skolan. Jag vill jobba. Flytta.
Men jag inbillar mig att det blir bättre när våren kommer.
Blev en ganska bra dag ändå. Det som är bra med att gå i skolan är att man kommer igång o kan göra roliga saker när den är slut. Man behöver nåt som får upp en ur sängen o ut ur lägenheten. Än så länge har vi ju inga läxor eller andra äckliga krav som förstör fritiden. Ida å jag bestämde oss igår för att gå på bio, The Imaginarium of Doctor Parnassus. Så jag drog in till stan för att hämta biljetter. Stannade på Emmaus först, köpte två tröjor :) Hämtade biljetter å sen handlade jag lite till :p Mössa, vantar å hårsnoddar. Nu är det bara jeans jag behöver.
Får alltid shoppinglust vid terminsstarterna.
Filmen va helt ok. Inte riktigt vad jag väntat mig kanske. Dramaturgin var allt annat än man är van vid vilket gjorde den lite svår att ta till sig, och "fantasisekvenserna" var lite B... Tyvärr. Men annars var det snyggt gjort. Funkade skitbra med bytet av skådespelare. Fast Depp utklassade dom andra. Så klart.
Behöver nog se den igen för att verkligen kunna ta till mig den. Det ska jag göra.
Ja, det var ju ett tag sen sist jag skrev. Men det blir inget jumbo mumbo den här gången.
I korthet är detta det som är värt att skrivas ner:
Tisdag den 5 Januari har jag faktiskt ingen koll på vad jag gjorde... Hehe. Det kan ha varit dagen med väldigt vackert, men skitkallt, väder då jag gick långt och lagade wok till familjen i min nya wokpanna. Den blev sådär, haha.
Onsdag 6 Januari lekte jag med emilia :) Vi snackade mest, hade lite catching up to do. Sen drog vi iväg till trettondagskonserten(Johan ringde mig typ halv tio kvällen innan och övertalade mig att vara med. Haha. Jag som hade tänkt skippa..). JAg sjöng Ane Bruns Rubber and Soul. De gick väl helt ok. Fast gitarren hördes som vanligt knappt och micken sjönk hela tiden så jag satt som en gam. Haha. Men jag träffade min gammla lågstadielärare efter, de va kul :)
Torsdagen började inte så bra. Väldigt tråkiga nyheter. Men jag åkte ändå till Ida. Saknade henne.
Det var en fin resa. Så fint ute. Hela vintern har verkligen vart typ Narnia style. Som vinter ska vara. Iaf nu senaste två veckorna. Har vart så soligt å fint! Synd att det är så jävla kallt så man inte kan va ute å njuta av det. Fast idag å igår va de lite varmare! Men de kan ju va för att de e i stan... Anyway.
Vi hyrde film på kvällen, Public enemies å Min stora feta grekiska semester. Hehe. Fast vi såg bara Public Enemies. Den va väl helt ok..
Fredagen den 8e gjorde vi väl inte jättemycket till att börja med. Gick på promenad i fina, kalla vädret. Sen kiom therese med mat från Rhodos som vi käkade. Kollade på feta grekiska semstern. Den va väl...ok. x) Sen såg vi senaste terminator å lite av spirited away. Jag somnade...
Smörgåstårtasmörgåstårtasmörgåstårta. Det gjorde vi på lördagen. Sen skrev vi också lägenhetsansökan som vi ska skicka till 17 ställen xp Med lite hjälp från Idas mor blev de bra. :)
Handlade lördagsgodis. Såg på tv. Isch :p

Så i söndags var det dags för kalas! Skulle fira Michael, Ingrid o Ida som alla fyller år den här veckan :) Vi gjorde klart smörgåstårtorna som blev FETT snygga! Kolla in på: baravaramadlar.blogspot.com
Dom blev goda också :) Släktkalaset varade från ca 2 till 7(Lisa å Maria hängde kvar en stund :p). Ida fick BRA presenter av sin farmor(för att väga upp för förra årets High School musical kattastrof? xp) o annat skoj. INget från mig dock. Hade "beställt" en sak hem till henne, men den hann inte komma! Ack ve. Kollade ihärdigt posten, men nej. Så hon får allt på sin riktiga födelsedag på lördag :)

I går tog vi bussen till vagnhärad o tåget till Stockholm. En vacker dag till att börja med, men som vanligt blev det moln när man rullade in i huvudstaden. Joppe å Tilda kom över(som vanligt blev det fail. Tanken var ju att så många som möjligt skulle ses.. Men men). Snackade skit å kollade på tv. Trevlans :)
Ok. De blev långt ändå. Men WTF.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0