Hang over

Första dagen på sommarlovet för vissa, första dagen som arbetslös för andra, första dagen på jobbet för mig. Börjar kl 2 med inskolning. Känns bra.

Kan fortfarande inte fatta att vi flyttat, lämnat stocholm och orminge och lämnat rytmus för alltid.
Det gick inte att förstå innan, och det kommer ta lång tid att förstå nu.
Att det är slut.

Är inte särskilt ledsen ens eftersom min hjärna inte kan ta in faktumet.

Att vi nu BOR i Brandkärr är också för stort. Har inte haft tid att slappna av och ta in.
Kommer väl som en baksmälla.


Men, måste ju skriva om studenten också!

Vaknade med ögoninflammation i båda ögonen, det regnade och jag kände mig inte direkt på topp... Va skittrötta båda två. Jag hade köpt nytt smink dagen till ära men kunde knappt sminka mig pga ögonen. Var så rödögd så det såg ut som jag inte sovit på några år och druckit lite väl mycket..(något många också trodde x) Och en del trodde jag hade bölat som fan, vilket jag iofs också gjorde..).

Så sista bussresan till skolan va väl inte så där supermunter direkt, men när vi väl kom fram till scenen och alla(ok, många iaf.) var där, glada, halvfulla och torra tack vare taket kom känslan. Hade hur kul som helst, drack champagne, åt jordgubbar, kramades, skrev i mössor och allt var fest och underbart. Var så rädd att regnet skulle förstöra allt men inget kunde förstöra vår glädje. Det är något väldigt speciellt med studenten alltså, något man inte kan förstå förrns man är där själv.

Kände mig också översminkad, trots att jag knappt kunnat sminka mig alls! Alla andra hade typ bara mascara och jag kändemig lite utanför... haha. Tvättade bort litesen. Jag som trodde alla skulle vara jättefixade och att jag skulle bli utanför åt det hållet och därför sminkade mig fast jag hade ögoninflammation, så kunde jag lika gärna låtit bli...haha, livet.

Alla droppade av eftersom för klassfoto, saknades en del på vårat och jag lär ju se waisted ut(dels för att jag var rätt påverkad, hade inte ätit nån frukost men druckit tre glas champagne och en cider...haha.) men det var kul. Tog porträttfoto också men blev inte nöjd, får väl se om jag vill ha det.

Sen blev det lunch, helt ok fast vi fick gå och ta av den vanliga för att vi inte anmält veg mat x) Det blev tal och jag kunde inte hålla tårarna tillbaks längre efter Matts Sandborgs, särskilt inte när Katta grinade. Maria, Ida och Matilda framförde en fantastisk sång, jag grinade hejdlöst(pinsamt) när jag skulle prata med Pia som återigen boostade mitt självförtroende som fan. Och sen fick jag, tillsammans med Alexander Brott, Linnea och Joppe stipendium! Trodde inte jag skulle få eftersom jag fick i ettan, men blev jätteglad! Presentkort på Akademibokhandeln, seriöst stipendium haha. Men ändå. Rytmusarna spelade till allas vår glädje och sen var det seeg betygsutdelning. Kännde mig väldigt nöjd. Sket i SvB o andra saker jag kunnat gjort bättre. Jag har gjort bra ifrån mig i vilket fall och kommer förhoppningsvis snart glömma hela skiten med betyg.

Utspringet var fantastiskt, fast 3D fick så klart springa sist...men jag, Tilda, Sara och Katta sprang iaf först av oss :) Och det hade slutat regna och det blev inte det antiklimax jag fruktat(var rädd att föräldrarna skulle stå för nära så vi inte fick springa ordentligt ut). Såg mina föräldrar direkt och alla hoppade runt och kramades i en glad hög. Lyckan var total.
Våra päron träffades för första gången, kramade lotta, löste in min tagg och böt om. Sen höll jag och Ida på att inte hitta flaket haha xD Men senblev det galet. hade så sjukt jävla kul! Alla sjöng, dansade och dränkte sig och varandra i öl, champagne och annat. Fy fn va vi luktade sen, glad att jag valde att ta av studentmössan...
När vi åkt i en o en halvtimme började jag dock bli trött och må dåligt. Dom sa att vi skulle ha kisspaus halvvägs o vi tänkte gå av för att hinna till resturangen, men inget tydde på detta. Vi började desutom bli rejält kissnödiga.. JAg tog mig fram till kontaktpersonen som, surprise, inte kunde få kontakt med chauffören. Men efter kanske 10-15 min fick hon det, fast det kändes som en evighet, och vi körde till centralen för att hoppa av. Kutade till toa på kebabhouse, haha. Sen åkte vi alldelens äckliga till resturangen. Böt om och försökte tvätta oss så gott det gick men jag såg as äcklig ut med mitt blöta nerölade hår. Började dessutom må riktigt dåligt. Frös och skakade. Kunde knappt äta. Fick iaf magnecyl av mamma och sen, när det nästan var slut, mådde jag bättre.

Fick lite presenter också. Bok, vin och drinkbok av ullet, mugg o ryanair presentkort av idas päron, mugg, kokbok o pizzagrej av farmor, vi fick båda varsin tattuering av mor och far(fett bra present!!) o jag fick pengar, hehe.

Sen fick vi skjuts till Orminge där vi dog, särskilt jag.. Släpade oss iaf iväg till slutskivan på kvällen fast jag mådde dåligt. Det var bajs tråkigt. Inte alls samma som i nian tex. Det var sämst lokal, inga sittplatser o för hög musik och nästan ingen var där! Sämst. Hade velat sitta o prata, mysa och liksom säga hejdå. Men men.
Dansade lite iaf. Pratade med Ludvig, haha. Kunde liksom inte säga hejdå o va ledsen heller. Delvis kanske för jag var sjuk o trött, men också för att jag inte kunde ta in att det är slut. Att vi inte ska ses. För vi ska ju ses! Vi kommer ses. Lätt.

Gick till slussen och jag dog i fötterna. Grät när vi gick från Korset hem för det gjorde så ont och jag var så trött och mådde piss. Men det var det värt. Måste ändå säga att vi hade en fin, minnesvärd student.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0