Hemlängtan

Och tiden flyger. Igen.
Midsommar var underbart, fast älsklingen var sjuk och kunde inte följa med :( Men vi hade jätte mysigt. Alla åkte samma färja, det var toppen väder och jag hade saknat alla så mycket! Blev så glad att träffa alla igen. Grillade, badade (jag och Tilda näckade xp) och simmade ut till en liten ö vilket var sjukt jobbigt men as kul! Sen blev det te, spel, promenader, myggbett och annat. Helt underbart. Hade ju tänkt vara uppe större delen av natten men jag däckade vid två, haha. Var så trött. Vaknade ändå hyffsat tidigt och åt frukost ute innan det började spöregna och åska! Mysigt tyckte jag :) När jag kom hem igen på lördagen kändes det som jag varit borta en vecka, inte ett dygn.
Måste åka tillbaka och hälsa på.


I söndags köpte vi dammsugare på OnOff med Idas personalrabbat och sen var Idas pappa här och hjälpte oss sätta upp diverse hyllor och grejer, snacka lite skit och så. Hjälpte oss med bilen också. När jag kom hem i lördags och skulle köra hem från stationen upptäckte jag till mitt förtret att bilen inte startade. Blev assur att jag måste gå hem först, var trött och det var varmt, men det gick över för nu fick jag ju tillfälle att testa den vägen hem från stan och det var helt underbart! Så vackert, blev så lycklig. Gick jätte fort också! Bra att veta liksom. Nu vill jag bara ha cyklar så man slipper ta bilen hela tiden...
På kvällen tog jag en till promenad och utforskade en skog som ligger precis här som jag spanat på sen vi flyttade hit. Har sett folk som sprungit in där så jag gissade att det var ett spår och det var det. Kände på mig att det skulle vara undebart, men det var helt fantastiskt. Så vackert. Undebart skog. Synd med myggen bara emn dom gick att ignorera. Tittade på vattnet och solnedgången från en hängbro. Hälsade på träden. Gick inte så långt för det var sent, men jag ska gå tillbaka snart! Skogen är det bästa lyckopillret. Och upptäckten av dem, eller andra vackra platser.

I alla fall. Det var batteriet som var paj så vi fick ta startkablar och då gick det, men det är fortfarande inte helt laddat...hehe. Får se om man kommer iväg nästa gång man behöver bilen.

I söndagskväll kom Maria förbi och vi grillade ute på gräset, drack vin och snackade skit. Sen åt vi glass på balkongen, Mysigt!! Hade vart en så vacker dag och jag hade fått krupp om vi inte gjort nånting.
Saknar mina vänner så himla mycket. Saknar att inte ha nån att ringa om man vill ta en fika eller kolla på en film eller bara umgås. Ni är så långt borta!!

Idag höll jag återige på att bli galen över att ännu en fantastiskt vacker dag skulle få gå till spillo så jag gick ner till Hjortensbergsbadet, simmade och solade lite grann. Var väldigt skönt att känna att man gjort nåt. Vart ute i världen. Och badat! :D Fast det höll nästan på att inte bli nåt bad. När jag kom in i omklädningsrummet insåg jag att jag glömt kassen med alla kläder. Va fan liksom. Blev assur för jag hade inte så lång tid på mig, hann inte hem och tillbaka igen liksom. Så jag köpte en baddräkt, haha. Fast jag hade ingen handduk så jag fick soltorka :p Men då fick jag mitt bad iaf. Men hur lyckas man liksom? Har vart så disträ och klumpig på senaste tiden.
Först hade jag glömt veva upp rutan på bilen när jag lämnade den i lördags(helt sjukt pinsamt.. det FÅR man ju bara inte), sen hade jag sönder glaset till en av idas ljuslyktor, höll på att ha ner en kniv på min fot och nu det här. Har varit trött och disträ på jobbet idag också. Bajs. Hoppas det går över snart.

Mår äntligen bättre från förkylningen iaf. trodde det var kört igen eftermidsommar när mitt öga blev rött, men det försvann och det halsonda är helt borta så nu hostar jag bara. Så jäkla segdraget så dert är inte sant.

Syrran har fått lägenhet också! Fick veta idag. Skönt. Grattis till henne!
Åker hem på torsdag, ska bli så himla skönt. Har inte vart hemma på en och en halv månad så inte konstigt att man längtar! Ser verkligen fram mot det. Hoppas kunna komma upp till toften en sväng också. Ska bli skönt att bara mysa med familjen, saknar dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0