Hemmafrun

Är detta framtiden? Strö shoppa på Coop forum, Ica Maxi och City gross som ny hobby? Gardiner, toaborste, diskställ, tvättställ, filmer, mat... Jämföra priser på balkongmöbler, drömma om balkonglådor och växter. Ja visst, känns helt ok. Efter två timmars "jobb" och inga läxor har man fritid så det räcker. Tid att slösa bort framför TVn, eller på Coop för all del. Kanske läsa en bok, städa, fixa i lägenheten, leta grejer - snygga men billiga. Som en liten hemma fru, eller två.
När jag kom hem från "jobbet", två timmars delegering, hade älskling fixat mys med middag, drinkar, choklad och nyinhandlad film - Allt flyter. Ett kort och en solros att öka på balkongdjungeln med. Så otroligt skönt att ha tid. Att leva och andas. Göra ingenting, göra mys, utflykter och precis vad jag vill.

Imorrn blir det första jobbdagen, fast jag kommer ändå bara att vara svans. Titta, lära och vara jobbig, irriterande och frågvis. Men det ska bli roligt. Har vart otroligt skönt att ha dom här dagarna: brandutbildning, lyftteknik och idag delegering, men nu vill jag faktiskt komma igång med det här! Börja tjäna CAAAAAAsh ;) Inte gå runt hör och kosta pengar... Eller, göra av med pengar, hehe. Fast jag fick lite bidrag i studentpresent så jag ska nog klara mig.
Men ändå.

Har vart vackert väder idag, underbart.
Längtar efter dom där balkongmöblerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0