2 mars

Andra mars är det. Började vackert. Drippdropp har det låtit några dagar och gator började synas under snön. Vårkänslor. Men sen, snö igen. Det ska vara vår nu tycker jag. Men det är ljusare! För varje dag blir det ljusare. Det känns underbart.

Är så PMSig idag fast det måste ju vara något annat. Tror jag gått igenom alla känslor idag. Orkar inte mer. Fattar inte vad det är med mig. Måste vara stress. Först var jag glad när det var fint väder o vi lyssnade på you´re with me med marit i bilen på väg till stan. Sån lycka. Har inte lyssnat på den på evigheter och den passade så perfekt. Den gör en så lycklig. Sen åkt vi runt och sökte jobb, fast mest Ida. Jag sökte två till. Men det känns inte så kul när man ringer upp dom andra man sökt hos och alla säger att chansen är typ noll att få jobb för "vi har redan våra helgjobbare"... AAAA! Bajs. Känns så hopplöst då. Och så är det läxor som gnager i bakhuvet. Orkar inte.. Dagens räddning har vart Ballerinas nya, Kladdkaka. Så sjukt god o beroendeframkallande. Vi har mumsat upp nästan ett helt paket själva idag när vi åkte runt i bilen, hehe.
Igår var mysigt iaf. Vi hade en riktigt mys dag o badade bubbelbadkar :) Sen försökte vi göra lite läxor också, men det gick väl sådär... I söndags åkte vi ju ner hit till Tystberga. Kvällen var mysig, vi pysslade. Jag borderade o Ida gjorde Readymade :)
Lördagen var helt underbar. Bara låg å degade bort hela dagen, utan att ha skuldkänslor! Annars vill man ju inte göra det för man ska göra läxor och vill "ta vara på helgen" som man säger så fint. Lördagen är ju helig liksom, för på söndagar är det ju snart skola igen. Så det var otroligt skönt att inte känna sig stressad och verkligen göra ingenting. Fast Ida var duktig o plockade undan o hade sig. Jag tyckte det kunde vänta, men hon ville ju så..Gärna för mig, hehe :p

Åker nog till Våla imorrn iaf. Skönt o komma hem. Jag tror det är vad som behövs. Jag tror det känns bättre då. Kanske kan slappna av.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Gatorna syns. Det finns hopp för oss trots allt!



Klickade mig just in här. Förstår det dära helt med dagboksblogg. Inte underhållning.Ha det bra!

2010-03-02 @ 19:32:07
URL: http://poemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0