No more

Så. Inget mer nu. Ingen mer stress. Jag orkar inte. Har ju försökt och försökt och försökt att inte bry mig. Men så sitter jag där, och mår dåligt, över betyg. Tycker att VG+ är dåligt. Undrar varför det inte gick bättre. Om jag bara försökt LITE hårdare. Men nej. Nu räcker det. Jag kunde förut och jag kan igen! Så det så.
För min mamma påminde mig. "När man tar en paus några år så gör ju ändå alla högskoleprovet, nästan ingen bryr sig om sina gymnasiebetyg." Först blev jag nästan sur. "Här sitter jag och har ångest för betyg och så spelar det inte ens nån roll sen?" Men sen kom lättnaden. Hade liksom glömt. Förut tänkte jag jämt så. "Äsch, det är ju bara att plugga till högskoleprovet om jag inte har betyg nog." Varför slutade jag?
Helgen har varit skön, fast jag satt uppe till kl. 23 i fredags med Kuhin. Fast det var lite kul på nåt sätt. Hade liksom inte så mycket emot det :p Och jagkunde ju börjat tidigare. Var hemma typ fyra men började inte med KuHin förrns sju, hehe. Hade ambitionen att gå och träna också men det blev inte så. Kände inte för det helt enkelt. Men jag blev ändå klar med hela tentan, alla delar. Kändes väldigt skönt. Nu är det bara svenska C som känns lite jobbigt, men det löser sig. Skitsamma. Gjorde lite nyss måste jag erkänna, men jag gav upp. Orkade inte.
Det har varit fantastiskt väder hela helgen. Hela veckan faktiskt. Ska fortsätta vara fint i veckan också tror jag, fast lite kallare. Glorius. Lite kallare idag också. Satt ute och fikade med morfar på balkongen. Det var mysigt. Varmt i solen iaf, fast det blåste lite.
Annars har jag mest glidit runt. Duschat, skrivit dagbok, suttit vid datorn. Hittade massa skitsnygga klänningar som inspiration till min studentklänning imorse! Tänk Juliette Binoche i Chocolat, Audrey Hepburn, elegant och classy men sexigt. Där har ni mig på studenten, hehe ;) Tror nog jag vill ha en svart klänning ändå. Det kanske låter tråkigt och deppigt men det är vad jag vill ha. Jag tror det kommer bli snyggast. Eventuellt lila... Men det blir nog svart. Sjukt taggad!
Och igår natt, efter att jag provat alla snygga klänningar i huset för inspiration, hittade jag THE hostel i berlin! Verkar för bra för att vara sant. Litet, mysigt, väldigt centralt, fett billigt inklusive frukost! Verkar va jätte fina människor som driver det också. Blev så sjuuukt taggad. Ska maila dom snart :D
Sen var det ju melodifestivalenfinal igår också. Jösses säger jag bara. Och stackars Peter, fick inte många poäng för sin fina låt :( Men Anna Bergendal liksom.. Ok, hon var bra, men inte SÅ bra! Manboy skulle ha vunnit för att klara sig i europa tror jag. Salem och han var bäst tycker jag. Fast jag började mot min egen vilja gilla pernilla wahlgrens låt också, haha. Den är ju fett skön! Älska dansen x) men men, kul för Anna iaf. Vilken grej för henne liksom! Fast tråkigt för henne när hon kommer sist i eurovision...
Var ambitiös och hjälpte mamma städa ur skåp igår också efter att jag varit lat o suttit vid datorn några timmar. Hittade några fler jobb på arbetsförmedlingen och ställde mig på en till lägenhet. Dom hör ju aldrig av sig. Men jag har typ gett upp. Får se framåt o försöka få nån av de andra istället. Anyway. Det var kul att städa, fick världens ryck! Kanske fortsätter lite ikväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0