första oktober

Första oktober. Vart försvann september? Oktober... Helt sjukt. Snart november. December. Nytt år. Det går så fort och allt flyter ihop när det är såhär. När man inte vet, inte kan planera, inget följer ett mönster, inga vanor, ingen rutin. Jag har insett mer och mer värdet av rutin. När man lever så här har man svårt att uppskatta saker till fullo. Man uppskattar inte att vara ledig om man inte jobbar, om man inte vet att man ska jobba och sen få vara ledig. Man måste slita lite för att kunna njuta av att slippa. Annars blir man bara slö och likgiltig. Livet blir ett blurr.

September har inte varit som förra året, men den här veckan har det varit väldigt fina dagar. Vackert, sol och höst, som det ska vara. Igår vaknade jag pigg och glad och gick ut i solen på morgonpromenad och njöt.
Fast först betalade jag våra räkningar som vi nästan glömt bort! Illa... Men bara det inte händer igen är det nog lugnt, blev bara en dag sent.
Sen blev det tidning och rostat bröd, som vanligt nu för tiden när jag är ledig :) Älskar frukost. Och tidning, så  himla skönt! Fick brev förra veckan att jag skulle få SN gratis i en månad som nyinflyttadpremie(tre månader efter men ändå..) Är very happy! Makes my mornings :)

Sen for vi runt halva stan igen. Jag skrev på papper på mariebergsgården, lämnade bokk på bibblan, o sen handlade vi massa till inflyttningsfesten ikväll. Fast nu blir det ju inte så många, men det blir nog mysigt ändå. Skaffade shopexpress också, fast vi va sämst på hur man skulle göra, haha. Men nu har vi :) På eftermiddan kom bovärden Conny också o visade oss vårt förråd, eller hur man kom in dit. Vi var ju nere förut men fattade inte hur man skulle göra. Var nån liten vit plupp för tvättstuge taggen. Hur ska man fatta det liksom? Så sen flyttade vi ner lite skit. Jag planterade lite ljung o silverek på balkongen också istälelt för vissna sommarblommor. Blev fint.
Kvällen spenderades som vanligt framför tv:n. Dom ringde faktiskt precis om TV-avgiften och jag kan ju inte ljuga.. Så jobbigt!! Så nu måste man betala det också.
I onsdags var vi också duktiga o städade o fixade sopsortering o massa sånt. Visserligen för att Idas mormor o morfar skulle hälsa på, men ändå :p Dom är så söta, hade med sig massa fika, blomma o inflyttningspeng! Visade lägenheten o fikade o pratade i några timmar. Alltid Idas mormor som ska visa massa kort, ofta på döda djur, hahaha. Hon hade med sig en massa kött till Ida också, haha. När dom åkte åkte vi också och spenderade flyttpengen vi fått! Det var så fint väder o vi ville ha en ny matta innan igår. Och vi hittade en grå på jysk som var fin, hittade öven en lampa på ÖB och en rullgardin! Sen var pengarna slut :p Mycket trevligt. Köpte en del annan skit också för egna pengar, hehe..
La ut mattan o satte ihop lampan så fort vi kom hem, blev superfint! Sen mat och idol :)
I tisdags, den 28e hade jag jobb på Smaragden. Kändes bra faktiskt. Gick liksom lätt att jobba. Kanske vädret? Kanske för att jag inte hade jobb dan efter. Vet ej. Skönt iaf. O Ida tog Ingrid själv på Hab så jag gick en lång promenad i skogen efter jobbet. Helt underbart. Satt på en sten och njöt av solen i ansiktet och vinden i träden. Så vackert. Så ska livet vara jämt! Underbart.
I måndags segade jag hela dan. Var inne och gjorde inte speciellt mycket alls fast det var fint ute. Var lite nervös för att ha kören själv tror jag. Gick liksom och väntade på det oförmögen att göra nåt annat. Fick åka och hämta noter på Lasarettet som Madeleine så snällt skrivit ut också, haha. Var ju nervös för å hitta dit också! Höll på att köra på en bil... x) Men annars gick allt jättebra! Kunde väl kanske ha övat liiite mer, hrrm.. hehe. Men vi körde på. Dom har ju inte så höga krav som Madeleine brukar säga. Och som alltid känns det bra när man klarat av något man varit nervös för :) Sen hämtade jag Ida o vi åkte och storhandlade, sånt vi gör nuförtiden..haha.
I söndags, 26, åkte vi ut till Tystberga och hämtade Ingrid o sen åkte vi till nåt ställe mellan Norrköping o Linköping för Islandshästridning! Fast vi blev lite rädda först, när vi närmade oss bruks för att möta dom andra i gänget började en lampa lysa på panelen i Idas bil. Halv panik! Men den slocknade när vi startade bilen igen o ledarna sa att det hade hänt dom också men att den slocknat o sen inte tänts. Och bilen funkade hela vägen o lampan ha inte tänts sen dess. Men lite jobbigt var det! Mest för Ida dock.
Ridningen var mysig, fast det var svinkallt o nästan regn medan vi väntade i två timmar på att det skulle börja... Toan var minimalt handikappanpassad och dom hade inga hjälpmedel att komma upp på hästen. Men allt går om man vill! Haha. Jag tyckte det var jättemysigt med hästarna men Ingrid fick mest ont i baken och ljumskarna av sadeln och den breda hästen så hon tyckte väl att det var sådär... Men men, sånt man inte vet förrns man har provat! Ida var nog glad att slippa hästarna igen iallafall, haha. Skjutsade hem Ingrid till Tystberga igen sen och fick oss lite mackor och värme :)
I lördags var jag ledig, och Ida med som jämt är "ledig" nu förtiden.. Stackarn. Vi gjorde väl inte så mycket, jag njöt av att vara ledig :) Kollade på tv, fixade lite hemma. Sen fixade vi oss själva och åkte ut till Tystberga för att träffa Idas moster o man som skulle sova över efter att ha sprungit Lidingöloppet, knäppskallarna.. Mycket trevligt att träffas, prata och äta god mat!
I fredags jobbade jag till halv två för att sen ta Ingrid till bowlingen. Egentligen skulle Ida också med men hon mådde inte så bra så jag fick gå själv. Först hem o stressäta dock(älskling hade lagat mat till mig<3), sen ta bilen för att tjäna några minuter, blev ändå 5 min sen. Men det var lugnt. Var mest så sjukt trött sen! Mest i fötter, knän å rygg. Var inte supertaggad på promenaden från Långberg till Rosvalla kan jag säga, haha x) Men det gick ju bra. var egentligen väldigt trött sen men satte mig ändå och åkte til Oppeby för att köpa ljung och silverek till superpris... Kände mig så panschis! haha. Men vad gör man inte om man är ung o fattig o vill ha en fin balkong? Åkte även till coop o handlade, och sen var jag slut vill jag lova!
Just nu är jag ganska pigg dock. Ska väl käka lite innan vi hämtar Ingrid i skolan för denna veckas bowling o sen kommer ankan, emilia å vicki för lite fest! :)
Just det, ingen mer femtioöring från och med idag heller! Spännande. Nåt att berätta för barnabarnen. "På MIN tid, DÅ fanns det femtioöringar!.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0