Long time no write/höstsol

Första september. Nu är det ok att säga att det är höst, på riktigt, och typ den bästa tiden på året. Fast för mig har det varit höst länge. Sen mitten på Augusti, efter sista värmeböljan. Sjukt att det bara var drygt två veckor sen man höll på att smälta bort i värmen, och nu är det nästan frost när man kommer ut, visserligen vid kvart i sju, på morgonen. Galet. Underbart. Både igår och idag har det varit klart och kallt. Perfekt vacker höst. Svinkallt på morgonen och varmt på dagen, i solen, men luften är kall och höstig. Stina är mycket glaaaad!!! Det här är lycka.
Länge sen jag skrev nu. Blir en gammal hederlig, lång, update.

Torsdag 26 augusti

Åkte från Våla halvrädda för om bilen skulle hålla, men det gick bra. Hälsade på syster och nya kissemissen JesseJames. Så himla söt! Verkligen jättefin. Kändes så rätt att han var där. Min syster utan katt är som en straight Ida, eller nåt.. haha. Nej, men det kändes så bra att han var där hos henne och hon hade fått upp lite hyllor och stort katt"träd" så det kändes lite mysigare. Min fina syster. Så kul att hon fått nåt eget. Hon har blivit så stor!! haha.
Färden ner var angenäm förutom att det regnade större delen av vägen o det var som ett lock på himlen. Mörkt å jävligt, inte kul!! Men men, vi överlevde.
Resten av kvällen spenderades framför tv:n, surprise..

Fredag 27 augusti

Inledde dagen med att åka till tandläkaren, o mamsen följde med :) Mindre trevligt var dock att jag fick vänta över en timme för att dom först var försenade o sen typ glömde bort mig, haha! Men vi läste tidningar o jag fick lite tandborstar, tandkräm, tandtråd mm. som tröst så det var egentligen helt ok(lite läskigt att jag faktiskt blir glad över sånna tröstgåvor....). Missade dock när Ida skulle pierca örat! Mötte henne precis när hon var klar, blev toppen fint! Blev en sk. indsutrial. Coolt. Väldigt gay, haha. Sen gick vi och fikade på mekka och promenerade runt halva stan. Mycket mysigt :) Efter handling på Coop lagade jag o ida till riktig fredagsmysmiddag som blev asgoood. Blåbärssorbet till efterrätt och filmen Big Fish.

Lördag 28 augusti

Med Ida på jobbet var det bara jag och mor min. Gick ner till öppen hand o kikade lite. Fick en kavaj av mamma o hon köpte ett lakan som hon sen använde för mätning vid tillverkningen av vårt svarta fotöljfodral som hon började tillverka när vi kom hem :) Efter lunch åkte vi ner på stan och jag visade mamma gågatan, gick till Bondens marknad som var väldigt liten men fin. Fikade på Hellmans sen och fick världens fetaste Dejavu nånsin.
Jag har ju varit där flera gånger men inte gått in till fiket, men så fort vi klev in genom grindarna kände vi båda: Här har vi varit! Alla tankar och känslor från det tillfället bara vällde fram inom mig som om en tidsportal öppnats och då och nu plötsligt var ett. Som en tidsportal. Som cirkeln var sluten. Blev lite yr i huvudet och fick rysningar på hela kroppen. Som två världar möttes, eller krockade..
Tog ett tag innan vi kom på vid vilket tillfälle vi varit där, men efter tag mindes mamma att det måste varit efter min faster Laines 50års fest på Vinö. Vi var på väg hem och skulle stanna för att fika på vägen. Och av alla ställen blev det Nyköping, och Hellmans. Där vi nu satt. Sjukt. Mindes verkligen alla tankar och känslor exakt. Det var varmt och soligt o jag var sur på pappa o han var också tjurig. Hade väl bråkat om vart och om vi skulle stanna. Minns parkeringen, som då såg otroligt annorlunda ut. Minnsvad jag tänkte om staden. Undrade på mitt filosofiska vis vad och vem som fanns där. Minna att jag tänkte på en bok jag höll på att läsa när vi fikade. Drömde om att göra de dom gjorde. Bara dra nån stans, bort, på äventyr. Längtade bort och ut i livet. Inte sitta och fika med mamma o pappa i nån skitstad, haha. Tonårsfrustration. Tänkte på de äldre ungdomarna i kompisgänget som satt bredvid och skrattade. Om dom var på väg någon stans i livet. Just det som känns så sjukt. Att det var sånt jag tänkte på. Tänk om någon sagt till mig då att om fyra år kommer du bo i den här staden med din flickvän. Kunde lika gärna ha sagt att jag skulle ha varit på månen om fyra år, hade kännts lika troligt.. Men det hade nog gjort mig glad. Hade nog tyckt det var häftigt att jag faktiskt skulle ha en FLICKVÄN! hahaha.

Anyway. När vi fikat färdigt åkte vi till slottet och kollade lite på nån medeltidsmarknad. Sen åkte vi hem en stund och mamma började med fodralet till fotöljen. Sket i Nynäsfesten, orkade inte åka dit ut, och åkte ner på stan o åt på en indisk resturang istället. Mysigt :)

Söndag 29 augusti

Ida försov sig till jobbet så jag började dagen med att vara en god flickvän o panikfixa lunchlåda till henne, haha. Men hon hann i tid iaf! Sen sydde mammsen fotöljfodral heeeela långa dagen! Själv läste jag, satt vid datorn o handlade. Cyklade till affären, gick så jäkla fort! Så otroligt skönt å slippa antingen gå eller ta bilen. Awesome!
Jag bakade foccacia o lagade mat, ajvarrelishgratinerad quorn :) Riktigt nöjd. Foccacian blev den bästa hittills!
Kvällen blev mys med fika och Bridget Jones, mamma hade inte sett ettan!

Måndag 30 Augusti

Efter frukost åkte vi ner på stan för mor skulle köpa strängar o capo till brorsan eftersom han köpt Idas gamla gitarr! Kom på att ida ville sälja sin o erik vill ju ha en svart så det var ju helt perfekt! Bara för mamma å ta med :) Sen åkte mamsen hem :( Var så kul att ha henne här! Mysigt.
På eftermiddagen kom Therese förbi och vi gjorde svingod paj o kollade på Kick Ass, världens coolaste fiiiiilm!!
Sen åkte hon hem och åt men kom tillbaks för lite rockband och Valentines day. Inte lika bra film... Kunde ha gått och lagt mig eftersom den sög, men istället somnade jag inte förrns strax efter tolv när jag skulle upp sex dan efter...

Tisdag 31 Augusti

...så man var skaaapligt trött när man vaknade! Men när jag väl pallrat mig ur sängen blev jag piggare för jag möttes av en underbart klar, solig höstmorgon. Salig lycka! Jobbet gick också utan problem o efteråt myste vi med The real L-word för att sen åka ner på stan o leta svart munktröja till mig, hm var dock stängt.. Men det blev mat från Rhodos i stället,mmmm!! Så jäkla gott. Kollade lite mer Real L-word till det ;)

Onsdag 1 September

Idag. Jobbade igen för Veronica måste vara hemma o vabba, men bara till ett så gärna för mig! Money money...
När jag kom hem funkade inte internet till Idas xbox Live så vi spenderade en timme med support från xbox och tlel2, men nu funkar det iaf! Sen tog jag cykeln ner på stan, helt underbart. Tog bara tio minuter! Gick så jäkla fort. Sen jagade jag runt halva stan efter en munkis när den fanns på hm där jag var först, haha. Hittade den inte när jag var där så jag gick till ALLA andra affärer men det fanns ju inte! Wierd. Men jag hittade en till tröja på hm andra gången som jag ääälskar så det var väl nån mening. Men ändå. Kunde vart klar på en halvtimme istället för två timmar x) Sen cyklade jag hem igen vilket var lite jobbigare, mer uppför, men tog inte så mycket längre tid :p
Nu kollar vi på Fångarna på fortet, kul att dom börjat med det igen o att dom kör exakt samma! Minnen :) Ska nog vara duktiga o cykla lite snart!

Och idag är det bara en vecka till Disney. Galet!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Såg att du tittat in på min blogg. Vad trevligt! :) Det är en stjärna med belysning i som jag har ovanför tv:n. Men den är flera år gammal och inköpt på Coop Konsums (julsortiment). Så det kanske inte var till så stor hjälp. Men säkert finns det liknande någon annan stans. Kram Jenny

2010-09-02 @ 23:46:45
URL: http://jennyshem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0